07/01 Te-Anau

9 januari 2020 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Omdat een dag maar 24 uur heeft, hebben we de sauna van 7 uur besproken...

Granen, melk en sapje vormen een bodem tot aan Te-Anau. We rijden langs het Wakatipu meer en ‘The Remarkables’, een geliefd skigebied nabij Queenstown. En weer een prachtige route. Te-Anau is een gezellige plaatsje, we verkennen de omgeving met tips vanuit het bezoekerscentrum. Er zijn een paar interessante meerdaagse wandeltochten, waaronder de Kepler route en daar pakken we een teennagel van mee. Het brengt ons bij het stuwmeer van Manapouri, die zorgt voor de aanvoer van water voor de krachtcentrale in de bergen.

Lake Te-AnauTe-Anau stuwdamTe-Anau stuwdam

De overnachtingsplek voor de komende 2 nachten is een houten hut in de heuvels van Manapouri. Comfort en WiFi staat niet op het lijstje, een fantastisch uitzicht wel. Het zonnetje verwarmt ons tot laat op de veranda, de gezellige potkacheltje binnen blijft uit.

Houten hutHouten hut

1. Koos en Wilma Keijzer:
    9 januari 2020
    Ik neem aan dat jullie al weer op weg zijn naar Queenstown om allerlei gevaarlijke trillseeker dingen te ondernemen. Wanneer jullie nog in Manipouri zijn, halverwege de weg naar Te Anau is een klein weggetje dat naar een swing bridge leidt. Dit is de filmlocatie waar Frodo voor het eerst kennismaakt met het kwaad. Waarbij die zwarte ruiters door de rivier verzwolgen worden. Aan de overkant zit je gelijk op de Kepler. Niet het meest spectaculaire stuk van de track. Veel plezier maar weer. Grtz Koos en Wilma
  2. Rens&Linda:
    10 januari 2020
    Hebben we inderdaad een stukje van gelopen 😀👍