09/01 Bye bye rainforrest

10 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De Takahe hebben we dan wel niet in het wild gezien, in het ‘bird sanctuary’ in Te-Anau zijn er meerdere te bewonderen. Een hek van twee meter hoog houdt de vogels binnen - ze kunnen immers niet vliegen. We maken kennis met een pas uitgebroed kuiken. Een ‘Forster parent’-kuiken, want pa en ma zijn stand-ins. Eenmaal volgroeid wordt de jonge vogel in het wild uitgezet en wachten pa en ma op het volgende ei.
Takahe

Vlakbij loopt een mooie wandelroute, het middenvoetsbeentje van de Kepler route en Lord of the Rings locatie (zie reactie Koos.K bij 8/1). Heen en terug een uurtje of drie. Onze favoriete afstand. Hoewel het hier zomer is, vinden we een paar mooie paddestoelen langs het pad (vochtig genoeg).

SwingbridgePaddestoel in het regenwoudPaddestoel in het regenwoud

De route van Te-Anau naar Queenstown is te mooi om op een  foto te kunnen vast te leggen. Wijds en groen, met machtige bergen op de achtergrond, 360*.

Eyre mountainsEyre mountainsEyre mountains

Het contrast tussen de hut in Manapouri en het Mi-Pad hotel in Queenstown kan niet groter. De
bediening van de airco&heating kan via de app, handdoeken worden op het rek voorverwarmd tussen 6.00-10.00 en als je loopt verschijnt er vloerverlichting. Het is er vooral Chinees. Dus klein en efficiënt. Eh is die Samsung tv wel te vertrouwen?

Het Mi-Pad dakterras met uitzicht over de stad. ‘s Avond vis, bij de Thai 😉.

Dakterras Mi-Pad hotelQueenstownVis