10/01 Milka koeien in Glenorchy.

10 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag pakken we de noordkant van het langgerekte lake Wakatipu, waarvan Queenstown het midden markeert. Het blijft ons verbazen, je rijd een paar kilometer de stad uit en Béng de natuur in. En weer zo mooi! Het meer ligt er verlaten en ongerept bij. Tot aan Glenorchy
Lake WakatipuThe trading post, coffee

We meenden in een gehucht te komen, maar niets is minder waar. Gezellige eethuisjes, hostels en houten huisjes, maken het een sfeervol vakantiedorpje. Het zijn een paar korte wandelingen die we er maken. Niet spectaculair, maar een dagje low profile is ook wel eens lekker. We krijgen gezelschap van een drietal ‘fantails’, ze dartelen om ons heen alsof ze een spelletje spelen.

FantailVliegende fantail

In de ANWB gids lezen we dat in Glenorchy de reclame filmpjes voor de Milka repen worden gemaakt, omdat  de bergen hier meer op de Alpen lijken dan de Alpen zelf 😂. De onverharde Paradise Road brengt ons naar het einde van de begaanbare wereld.

Paradise RoadParadise RoadParadise Road

Op de terugweg passeren we een Art Garden en, interessanter nog, een bos met hoge krakende bomen... heel raar, alsof ze elk moment om kunnen vallen (zie/hoor videofragment)

‘Bomenhaag’ in Art GardenToegangspoort Art GardenSpinnenweb in Art Garden