12/01 Uninterrupted Mountainview

12 januari 2020 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Waar we bij aankomst in Queenstown nog onze bedenkingen hadden over de drukte in de stad, zijn we in een paar dagen erg gehecht geraakt aan het mooie stadje. We worden beloond met een ochtend zonnetje en kunnen heerlijk ontbijten op het dakterras, met uitzicht op het water en uitzicht de gondel.

DakterrasDakterras

We hebben vandaag een record verbroken: het snelst in en uit Arrowtown - een nagebootst mijnwerkers dorp. Van de schrik een rondje rondom het Hayes meer. Wat op de kaart een saaie wandeling leek, bleek een afwisselende loop, met vergezichten op de bergen rondom.

Lake HayesPaarden en honden drinkplaats lake HayesLake Hayes

De route door de Gibson valley zijn we niet zonder proeverij doorgekomen. Kaasje, wijntje, beetje chutney en likje honing. Natuurlijk ook een uitstapje bij de Kawarau bridge. Een prachtig gerestaureerd brug, bekend van het bungyjumpen. Éerst even tossen wie van ons als eerste gaat springen 🤥...

Kawarau bridgeVeiligheid en humor gaan hier hand in hand
Verhuizen  betekent kilometers maken. 250km deze ronde, naar onze één na laatste verblijfplaats in Twizel, met de veelzeggende naam: Uninterrupted Mountainview. Prachtig!

Uitzicht appartementUitzicht appartement
Om de hoek ligt Mount Cook naar ons te lonken voor morgen.

1. Marleen van Rijn:
    12 januari 2020
    Zoals altijd: fantastisch! Wanneer gaan jullie weer😉?
  2. Koos en Wilma Keijzer:
    12 januari 2020
    Het lijkt of het almaar mooier wordt: Langs de Kawarau lekkere Bannockburn Pinot Noir drinken... Tot 2016 waren we altijd hard langs Arrowtown gereden, maar nu vinden we het iets authentiek hebben (behalve de drommen andere toeristen dan) en proberen we het drukke Queenstown te mijden. Morgen (vandaag dus voor jullie) naar Aoraki? Het letterlijke (en misschien ook figuurlijke) hoogtepunt van jullie reis? Vergeet dan niet de Hooker Glacier te bezoeken, heeft niets met prostitutie te maken hoor, je waant je echt in Nepal: https://www.doc.govt.nz/hooker-valley-track
    Pas wel op de raamrubbers, de Kea ligt op de loer. Veel plezier nog, grtz Koos en Wilma
  3. Rens&Linda:
    14 januari 2020
    Wandelingen waren prachtig!
  4. Peter en Gerda:
    12 januari 2020
    Het land blijft ons verbazen, telkens ontdek je nieuwe en nog mooiere gebieden.
    Volgens mij is het gewoon het veelbesproken aardse paradijs.
    Groeten uit een nat en koud Heenvliet,
  5. Veronica:
    12 januari 2020
    Wát een overvloed aan reisbelevenissen! Prachtig, machtig en onvergetelijk! Dank voor het delen;-)
    Ik hoop dat jullie bij terugkomst in ons, de laatste tijd meestal grijs-getinte/bewolkte lucht, down to earth, eeh Nederland, kunnen komen na deze fantastische reis!
    Genietse nog!! XX