25/12 Eerste Kerstdag

25 december 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gistermiddag laat hebben we bij de plaatselijke pomp & supermarkt ons Kerstdiner  ingekocht: vleeswaren, kaas, noten, toast en wijn. We hebben inmiddels goede ervaring met Kerst op hotelkamers 😊 (Miami 2018).

Er wacht ons een rit van uur of vier naar Wellington.
Langzaam maken de besneeuwde bergtoppen plaats voor het prachtige groene heuvellandschap. Er verschijnen op cipressen lijkende bomen (zoeken we straks even op) en hier en daar is flink gekapt.

Route 25/12Happy Christmas !

Er is weinig dat vandaag aan Kerst doet denken, een verdwaalde kerstslinger in een verlaten dorp en dat was het dan ook gelijk.  In Taihape is het BP station open👍. We bestellen een Wild Beans coffee en thee bij een vrolijke dame met kerstmuts. ‘Happy Christmas’! We houden de kerstsfeer vast door een boterham met salami weg te lunchen op het autostrand van Himatangi beach.
 Lunchen op Himatangi BeachAutostrand bij Himatangi beach

Anderhalf uur later arriveren we in Wellington. Daar verslikken we ons bijna bij het zien van het hotel. Rode drankneuzen in nicotinedampen hangen in de deuropening. Scheefhangende gordijnen wapperen in de wind en uitgerekend hier hebben we gratis ontbijt 🤢. Al snel worden we verwezen naar het hotel aan de overkant 😅. ‘Merry Christmas’, een high five en hup de straat over.

1. Marleen van Rijn:
    25 december 2019
    Merry Christmas ! Heerlijke verhalen, iedere keer weer een klein feestje om te lezen. Tot straks (face time).
  2. Rens&Linda:
    25 december 2019
    Top! Wij gaan zo eerst nog even slapen 😉.
    Happy 🎄
  3. Hanneke:
    Lieve Linda en Rens
    Jullie ook een mooie Kerst, haha
    😀👍
    Leuk jullie belevenissen te lezen😘
  4. Rens&Linda:
    👍😘
  5. Marjan en Mario:
    25 december 2019
    Ik zie dat hotel met die scheve gordijnen en rode neuzen voor me. Ik ben benieuwd wie van jullie twee deze verhalen schrijft, hij of zij neemt me echt mee naar daar.

Merry Christmas!
  6. Said en Nelleke:
    25 december 2019
    Wat een fantastische reis!
    Geniet ervan
  7. Lars Keijzer:
    25 december 2019
    Fijne kerst daar!!! Maak er eat moois van.
  8. Rens&Linda:
    Thanks, jullie ook 🎄😘!