01/01 Who let the dog out?

2 januari 2020 - Malvern Hills, Nieuw-Zeeland

Om 9.00 zitten we weer rond de schommelbank. Het voelt nu al warm, benauwd. Een zandkleurige mist verhuld de zon, het gevolg van de bosbranden in Australië zo’n 1500 km verderop. Gisteren zijn aan de oostkust van Australië 4000 mensen geëvacueerd. Je moet er niet aan denken!
De smog zal ons er de hele dag aan herinneren, later in de middag ruiken we het zelfs.

Op de schommelRook vanuit Australië

In de middag een flinke wandeling, met Christo, Cloë en de honden.  Door het oerbos naar de top! Een schitterend uitzicht over het dal. De honden komen in actie als ze een Possum ruiken. De nachtdieren, alert en snel, schieten dan als dikke eekhoorns de boom in.
Possums zijn een plaag. Het zijn geen inheemse dieren, ze hebben geen natuurlijke vijanden en vermenigvuldigen zich snel! Ook op de boerderij van Christo en Lucy staan vallen.

Vallen  staan klaar voor de nachtOerbosDe bergen in met de 🐕

Voor we er erg in hebben zitten we weer op en om de schommelbank. Van overgebleven aardappelen maken we salade en nieuwe steaks gaan op de bbq.

BBQBurrataBBQ nieuwjaarsdag

Inmiddels hebben we al aardig wat buffelmelk producten geproefd. Heerlijk!  Romige en zacht smaak van yoghurt, mozzarella, burrata, camembert, feta en gerookte kaas. Christo melkt de buffels, Lucy maakt en verkoopt de kaas. Dat klinkt romantischer dan dat het is, want het is hard werken, 365 dagen per jaar - en daarnaast nog een baan.....

1. Hanneke:
    2 januari 2020
    Wat een mooie ruige natuur!
    Jullie beleven van alles zo te lezen
    Gaaf hoor
    Geniet er nog even van 😘
  2. Rens&Linda:
    👍😘
  3. Karin Bakker:
    2 januari 2020
    Wat een geweldige reis maken jullie. Fantastisch om dit zo te kunnen volgen!
  4. Saskia:
    3 januari 2020
    Hi Linda en Rens, wat een mooie verhalen. Bij mij komen ook de herinneringen boven als ik de foto's zie. Wat heerlijk dat jullie deze reis samen mogen en kunnen maken. Enjoy! Liefs, Saskia
  5. Rens&Linda:
    3 januari 2020