31/12 Weerzien in Windwhistle

1 januari 2020 - Malvern Hills, Nieuw-Zeeland

Thee, sapje, boterhammen en iets later dan gepland on the road naar Windwhistle.

Route naar Windwhistle

We rijden het eerste stuk langs de kust en steken dan door richting Waiau rivierdal. De geplande koffiestop kunnen we op onze buik schrijven. Ook daar waar borden ons als Sirene’s lokken met ‘best beans’ blijven de deuren gesloten.

We komen langs een trainstation camping. Geen hond te zien en éven komen we in de verleiding om in de open keuken zelf een koffie te maken.

Trein campingTreincampingSchapen onderweg
Een prachtige wandeling in de omgeving breekt de dag. Langs schapen, veel schapen, en nieuwsgierige koeien. Bij de ingang van het wandelpad staat een bord: ‘verboden voor honden’ aangeduid met ‘dogs on this track will be shot’. Het kan maar duidelijk zijn.

Het is al eind van de middag als we aankomen bij Christo. Broederliefde verandert nooit, niet door kilometers, niet door jaren.

WeerzienWeerzien

We laten ons rondleiden op de buffelboerderij en maken kennis met de nieuwe melkmachine en kaasmakerij. Het melken verloopt geheel computergestuurd (zie video). Met een laser worden de uiers gezocht, schoongespoeld en daarna beetgepakt om te melken.

De buffels vinden ons iéts te spannend en willen vervolgens geen melk afgeven. Dan maar even ‘buiten’ wachten.

Klaar voor het melkenWeide bij het huis

Vrienden hebben alle ingrediënten voor een heerlijke oudejaarsavond bbq meegenomen: kippenpoten, spareribs, ribeye en champagne. We proosten en nog een keer. Het wordt een gezellige avond, buiten tot het donker wordt.

BBQ oudejaarsavondBBQ oudejaarsavond
De oudejaarstraditie loopt alleen iets anders dan verwacht. De vrienden vertrekken even na 23.00 🤔 en de rest maakt zich ook op voor de nacht 🤔. Logisch wel, want morgen weer vroeg dag: 5.00 buffels melken. Tandenpoetsen, afschminken, hè toch ineens 0.00: Happy New Year!

1. Lars Keijzer:
    1 januari 2020
    De mooiste foto tot nu toe. Dan heb ik 't over de foto van rens en Christo.
  2. Rens&Linda:
    2 januari 2020
    👍😊
  3. Brenda:
    3 januari 2020
    Wat een reis! De tranen schieten pardoes in mijn ogen als ik lees “broederliefde verandert nooit”. Zo mooi....
    Dank voor jullie mooie reisverslagen en met de humor tussendoor. Ik geniet xx
  4. Rens&Linda:
    3 januari 2020