18/12 Acclimatiseren op Coromandel

20 december 2019 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Na een korte stop in Shanghai (met temperatuur controle en nieuwe douane check) op woensdag 18 dec om 7.00 geland in Auckland.

Route 18 december,

Tot aan het schiereiland van Coromandel ligt de focus op het links rijden, het rechts ingehaald worden en links de rotondes op draaien. Langs de weg weides met grote groepen grazers: schapen en koeien, rood-wit, zwart-wit en vooral heel veel. Vanaf het plaatsje Thames loopt de weg vlak langs de kust, soms minder dan een meter tussen het opspattend zeewater en het asfalt.

We steken Coromandel forrest door vanuit Tapu. Stijgen tot 800 m hoogte over en rijden 30 km op een onverhard pad langs reusachtige varens, rood bloeiende struiken en een variëteit aan bomen. Prachtig!  Aan de andere kant van de berg is het heuvelachtiger en heel groen. De hogere heuvels zijn een soort van gestapelde kleine heuvels, alsof ze met silliputti gekleid zijn.

Coromandel Forrest (3)Coromandel Forrest (2)Coromandel Forrest

De oceaan aan deze zijde is in tegenstelling tot de woeste en bruine watermassa bij Thames, rustig en helderblauw. De borden langs de kant toont de verraderlijke kant, die van de gevaarlijke stromingen.

De eerste twee nachten verblijven we op de camping bij Hot Water Beach. Toplocatie, zo blijkt. Nog wat rondgewandeld op de camping en eten klaar gemaakt. Daarna lekker naar bed want slapen in een vliegtuig blijft behelpen...