19/12 Hot Water Beach

20 december 2019 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Vroeg slapen betekent vroeg wakker en dat komt goed uit. Vandaag staat Catedral cove op het programma, een toeristische hotspot en dat betekent drukte. Een goed gemarkeerd en aangelegd wandelpad leidt ons langs de prachtige kust van Hanei. Niet the ‘bay of thousant islands’, maar we zien er veel opduiken langs de kustlijn. De wandeling duurt  heen en terug anderhalf uur en is adembenemend mooi.

Hahei beach

Zoals het groene heuvellandschap doet denken aan de Auvergne, zo doet dit ons denken aan de Spaanse noordkust bij Tossa. Grappig toch hoe het brein speurt naar herkenbaarheid en associaties.

We staan om 9.15 bij de Cathedral cove. Het is er prachtig, al lekker warm en we maken een foto met onze selfiestick (Dat ik dat nog eens zou durven toegeven).

Cathedral CoveCathedral Cove

De ochtend benutten met rond rijden door het prachtige landschap en een lunch in Cooks Beach. De zon doet ongelooflijk zijn best vandaag en de rest van de dag hangen we lekker rond op de camping. We roosteren een dikke biefstuk op de Weber en huren een schepje voor attractie nummer twee: hot water bathing on the beach.

We zijn niet de eerste....

Afhankelijk van waar je graaft is het water lekker warm of kokend heet! We hebben het geluk een reeds gegraven kuil aan te treffen. Beetje bijspitten en dan net als alle anderen in het zeebad stappen met uitzicht op branding.

BBQBBQ

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koos en Wilma Keijzer:
    20 december 2019
    Wow, wat ziet dat er mooi uit allemaal.
    Tip: bij Rotorua is Wai-o-tapu het mooiste geodynamische gebied, een kilometer of 20 ten zuiden van Rotorua.
  2. Rens&Linda:
    20 december 2019
    Thanks voor de tip! Er zijn zoveel parken dat je door ‘de zwaveldamp de geisers niet meer ziet’ ☺️
  3. Rens&Linda:
    21 december 2019
    Vandaag bezocht. Mooi park inderdaad!
  4. Marleen van Rijn:
    20 december 2019
    Gewoon geweldig! Mooie foto’s en leuk geschreven verhalen.
    Jullie komen heerlijk ontspannen over, fijn, al helemaal ont-jetlagd. Morgen zal ik al de foto’s aan mama laten zien en de verhalen voorlezen. Zal ze fantastisch vinden,
  5. Rens&Linda:
    Lief van je 😊
  6. Marjan en Mario:
    21 december 2019
    Hoe is het inderdaad met jullie jet-lag? Geen last van?
  7. Rens&Linda:
    21 december 2019
    Valt reuze mee. Wel vroeger op één oor en uit de veren 😉, maar dat komt allen maar goed uit.
    Ook nu weer bedtijd 😊.
    Fijne dag nog voor jullie!