11/01 de Fergburger

11 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het geplande wine trail/winecave bezoek gaat niet door. De oostkant van de stad is hermetisch afgesloten. Een ongeluk? of twee? de grote A&P show die vandaag even buiten Queenstown wordt gehouden? we hebben geen idee. We sluiten aan in de file voor de weg terug en zetten opnieuw in voor een rit richting Glenorchy. Christo adviseerde een mooie wandeling bij de Twelve Mile Delta/Mountain track. Een kleine 3 uur klimmen en dalen. Prachtige wandeling.

Twelve Mile / mountain trackTwelve Mile / mountain trackTwelve Mile / mountain trackSam Summers hut

Het waait vandaag behoorlijk, maar de voorspelde regen blijft uit. Sterker nog, de zon komt door en houdt ons warm op het dakterras van het hotel. Zonnebrand uit de tas, boekje op schoot en weer een uur voorbij.

Queenstown is druk. Overal kan je eten en drinken en bookingoffices doen goede zaken. Maar in de  ’Shotover Street‘ is het pas echt druk. Dagelijks staat er een rij van 30-60 man voor een zaak genaamd ‘Fergburger’. ‘s Ochtends, ‘s middags, ‘s avonds. In het hotel vragen we aan de jonge Chinese receptioniste wat de Fergburger zo bijzonder maakt. “Groot broodje met daarbinnen veel vlees, is haar antwoord”.🤔.Verbeelden we het ons nou of beginnen haar ogen te glimmen? En zodra ze vandaag klaar is met werken gaat ze er ook één halen, zo vertelt ze erbij.

Het kan dus niet uitblijven, wij ook in de rij. Buiten in de rij voor de kassa, binnen in de rij wachtend op de bestelling. Met nummer 76 in de hand en 45 op het scherm, prijzen we ons gelukkig. Resultaat: twee niet tillen overheerlijke hamburgers !

Fergburger

1. Koos en Wilma Keijzer:
    11 januari 2020
    Mooie luchten zeg. Zo te zien zit er weersverandering aan te komen. Jullie accommodatie wordt ook steeds rianter...
    Zijn jullie bij 12M naar Lake Dispute gegaan of het pad naar Bob's Cove. Van de A&P-show horen/zien we verder niets. Er gaat niets boven een A&P; de nieuwste tractoren, schaapscheer- en houthakwedstrijden... Onderweg van de westkust naar Queenstown zagen we heel even een paar foto's van Queenstown en de Remarkables voorbijkomen, maar die waren even later weer weg. We zien ze wel als jullie weer in het land zijn. Veel plezier nog. Grtz Koos en Wilma