22/12 Dat smaakt naar meer

23 december 2019 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Voordat we de zwaveldampen verlaten en koersen naar lake Taupo, maken we ons op voor een wandeling rondom ‘the Bleu Lake’ in het Whakarewarewa Forest / Redwood Forrest. We zijn nog maar net het onverharde pad ingeslagen of er staan twee rode pilaren op de weg. 🤔. We zijn van mening dat het voordeel van pionnen is, dat je ze weg kan halen.
Er volgt een mooie rit door het dichte bos. Toch stoppen we na 10 minuten bij de eerste P en wel bij ‘the Green Lake’. De reden? De ‘maps me’ zegt dat we nog 40 minuten moeten doorhobbelen om bij het blauwe meer te komen en dat vinden we al te zot. Later zou blijken dat de weg verderop volkomen ontoegankelijk is...

De Redwoods zijn reusachtig, sommige zeker 30 meter hoog en omgeven door de Koningsvarens. Prachtig! De bloemengeur, vogelgeluiden en uitzicht op het ‘groene’ (?) meer is sprookjesachtig. Al stijgend zien we zelfs in de verte de besneeuwde bergtoppen van het Tongariro National Park

Koningsvarens langs het groene meerGreen Lake met uitzicht op de bensneeuwde toppen van Tongariro National Park

De route naar Taupo rijden we binnendoor. Er is weinig zo prachtig als de glooiende heuvels van Waikite valley. We zijn dan wel niet in ‘Hobbitland’ geweest, maar mooier dan dit kan The Shire toch niet zijn 😉? Over de smallere waterstromen lopen net als in Coromandel de ‘one lane bridges’, zo leuk.

Waikite ValleyOne lane bridgeOne lane bridge

We maken een stop bij de Huka waterval. Een waterval die niet ín het meer uitkomt, maar vanúit het meer en de Waikato rivier vult. De waterval is niet hoog maar stroomt toch met heel veel geweld de rivier binnen, wat een speciale kleur aan het water geeft.

Huka Falls

We rijden door Taupo en langs het meer. Raar idee dat dit grootste meer van nieuw Zeeland, een met water gevulde krater is. Lake Taupo heeft qua sfeer wat weg van (ja, daar gaan we weer) het meer van Genève. Het is sfeervol en de weg langs het meer leidt langs luxe appartementen en lodges. In de verte zien we de besneeuwde toppen  van Mount Tongariro, nu nog dichterbij. Een prachtig gezicht.

Lake TaupoRoute naar Turangi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter en Gerda:
    24 december 2019
    Beste reizigers, met heel veel plezier lezen we jullie verhalen en volgen jullie route nauwgezet op de kaart. Geniet van dit mooie land, hele prettige kerstdagen gewenst vanuit het natte Nederland
  2. Rens&Linda:
    24 december 2019
    Dank jullie wel. Herkenbaar ? Fijne Kerst ook voor jullie 🎄!!
  3. C Blok:
    24 december 2019
    Als je nog tijd over hebt: de rotstekeningen van de Maories. Met de boot het meer op. Fijne kerstdagen! En liefs💙
  4. Rens&Linda:
    24 december 2019
    We hebben Lake Taupo reeds achter ons gelaten, maar thanks voor de tip! En hele fijne 🎄gewenst natuurlijk 😘
  5. Liselotte en Felix:
    24 december 2019
    Wat een mega gaaf avontuur! Leuk om er zo van mee te kunnen genieten! Fijne kerstdagen saampjes! Liefs Felix en Liselotte
  6. Rens&Linda:
    25 december 2019