26/12 Goodbye Hello

28 december 2019 - Mapua, Nieuw-Zeeland

De interislander ligt vlak achter de neus van de Aïda. Geen originele naam, maar je weet wel gelijk waar je moet zijn. Ook nu weer prachtig weer en belangrijker nog, een ‘kalme’ zee.

Ferry

We hebben geen idee waarom, maar bij het inchecken krijgen we voor 60€ aan vouchers/consumptiebonnen mee. 😳. We halen er koffie voor en muffins, en nog een koffie met een muffin, een sandwich met bacon én een met kip voor onderweg, wat wraps voor later en een doosje mihoen met zalm. Zo. Het past maar nét in de tas. Maar ja, gratis hè....😉

De oversteek naar Picton duurt iets meer dan drie uur. Het laatste uur zien we de grillige kustlijn vanaf het bovendek steeds dichterbij komen. En voor de weinige die nog niet in nieuw Zeeland zijn geweest 🙃, dat  zijn de ‘Marlborough sound’ - en dat heeft niets met muziek te maken, nog minder met sigaretten en is onvergetelijk mooi!

Milford SoundsFerry 2Milford Sounds & Picton

Picton is alleraardigst, we lopen wat rond en pikken de nieuwe huurauto op. Dan, in het park zien we ze weer! hangouderen met mobieltjes tussen verse lading cruisers...

Hangouderen

We nemen de kronkelige kustweg richting Nelson / Richmond. Prachtige route.